FAQ

Thermostaten

 

Welke waarde heeft mijn vloersensor? 

Onze NTC vloersensoren hebben een waarde van 12K. Deze staat ook als standaard ingesteld bij onze thermostaten voor de elektrische vloerverwarming. Uitzondering op deze regel is de Z-Wave thermostaat, hierbij wordt een NTC vloersensor met een waarde van 10K geleverd. 

 

Mijn thermostaat geeft een sensorstoring of een hele hoge/lage (onrealistische) vloertemperatuur weer.

In eerste instantie kan gecontroleerd worden of de draden van de vloersensor op de juiste bijhorende aansluitpunten van de thermostaat zijn aangesloten. Mocht dit correct zijn aangesloten, dan is naar alle waarschijnlijkheid de vloersensor defect en dient deze vervangen te worden. Voor meer informatie hierover kunt u een e-mail sturen naar info@magnumheating.nl. 

 

Ik krijg mijn MAGNUM Remote Control niet verbonden met het Wifi netwerk via de app. 

Controleer eerst of het apparaat (smartphone/tablet), waarmee u de thermostaat wilt verbinden verbonden is met het Wifi netwerk en een goed bereik tot het Wifi netwerk heeft. Controleer daarnaast ook of het Wifi wachtwoord, welke u invoert in de app de juiste is. (de app geeft geen foutmelding als u het wachtwoord onjuist invoert). De thermostaat kan tevens geen verbinding maken met het netwerk wanneer uw netwerk een 5Ghz frequentie ingeschakeld heeft staan. Mocht dit het geval zijn, dan kunt u inloggen op het modem van uw netwerk en de 5Ghz frequentie (tijdelijk) uitschakelen. Normaal gesproken zal de koppeling hierna met succes tot stand kunnen worden gebracht. Nadat de verbinding tussen thermostaat en toestel succesvol is, kunt u de 5Ghz frequentie weer inschakelen in het modem. 

 

Waarom wil de MAGNUM Heat App mijn locatie weten?

Dit heeft te maken met de lokale weersverwachting. De thermostaat houdt dan rekening dat hij eerder of later kan gaan schakelen op de te verwachtte lage of hoge buitentemperatuur. Je kunt deze instelling zelf wijzigen op je smartphone (B.v. bij Apple: Instellingen > MAGNUM Heat > Locatie >  Nooit / Vraag volgende keer / Bij gebruik van App / Altijd). NB: Je locatie kan niet door ons worden uitgelezen of opgeslagen.

 

Ik heb een ouder type thermostaat van jullie merk. Kan ik deze uitwisselen voor een nieuwer model van MAGNUM? 

Alle MAGNUM thermostaten zijn 1-op-1 uitwisselbaar. Het is dus mogelijk om uw oude thermostaat te vervangen voor een nieuwe variant. Mocht de geïnstalleerde vloersensor niet correct meer functioneren of defect zijn, dan willen wij adviseren om ook de vloersensor mee te vervangen voor de bij de thermostaat meegeleverde vloersensor.

 

Kan ik jullie elektrische vloerverwarmingsthermostaten aansluiten op een vloerverwarmingssysteem van een ander merk? 

Onze thermostaten schakelen 230V naar de vloerverwarming toe. Op het moment dat de geïnstalleerde vloerverwarming op die manier gevoed dient te worden, kunnen onze thermostaten op het systeem worden aangesloten. Wij zouden wel willen adviseren om de vloersensor te vervangen voor de bij de thermostaat meegeleverde vloersensor van MAGNUM. 

 

Ik ben de handleiding van mijn thermostaat kwijt. Hoe kan ik deze terugvinden?  

Via deze link kunt u de beschikbare handleidingen van onze thermostaten vinden. Mocht uw (MAGNUM) thermostaat hier niet tussen staan dan kunt u altijd een e-mail met een foto van de thermostaat sturen naar info@magnumheating.nl met de vraag voor de juiste handleiding. 

 

 

Technische vragen

Kan ik meerdere kabels/matten op een thermostaat aansluiten? 

Het is mogelijk om meerdere systemen op één thermostaat te schakelen, als dat gewenst is. Dit kan door de vloerverwarmingsdraden van beide systemen tezamen te laten komen in de muur en te koppelen voor de thermostaat d.m.v. lasklemmen in een inbouwdoos en vervolgens kan er een aansluitkabel naar de thermostaat toe en kunnen beide systemen schakelt worden op een thermostaat. Het maximale aansluitvermogen van de thermostaat is hierbij 16 Ampère. Bij een hoger aansluitvermogen op één thermostaat dient een relaisschakeling te worden geïnstalleerd. Mocht u hier meer informatie over wensen te verkrijgen dan kunt u een e-mail sturen naar info@magnumheating.nl.  

 

Mijn vloerverwarming functioneert niet (meer) naar wens, wat moet ik doen? 

Neem contact op met uw installateur. Op het moment dat hij bij u aanwezig is met een multimeter kan er op kantooruren telefonisch contact met ons worden opgenomen om de situatie nader te inventariseren.

 

Mag mijn verwarmingskabel voor de elektrische vloerverwarming ingekort worden?

De verwarmingskabel (warmtegedeelte van de kabel), mag absoluut niet worden onderbroken. Zie voor meer informatie ook de installatievoorschriften van uw vloerverwarming.

 

 

Commerciële vragen

Kan ik MAGNUM producten rechtstreeks bij u kopen? 

Nee, onze producten worden uitsluitend geleverd via de technische groothandel. Onze producten zou u kunnen aanschaffen via een E/W installateur, badkamerspeciaalzaak, webshops en/of een technische groothandel.

 

Ik wil een set elektrische vloerverwarming kopen, kan ik de thermostaat in de set in het zwart krijgen? 

Standaard bij onze elektrische vloerverwarmingsets wordt de MAGNUM Remote Control in het wit (Polar wit (RAL 9010)) meegeleverd. Mocht u de S-Control (analoge thermostaat) of de Remote Control in de zwarte uitvoering (Grafietzwart - RAL 9011) wensen, dan kunt u een losse mat + losse thermostaat aanschaffen. De bijhorende artikelnummers hiervoor kunt u vinden in onze prijslijst of u kunt deze opvragen bij uw leverancier. 

 

Productzoeker

Start hier
Configureren
  • NIEUW: MAGNUM REMOTE CONTROL

    NIEUW: MAGNUM REMOTE CONTROL NIEUW: MAGNUM REMOTE CONTROL

    De nieuwe MAGNUM Remote Control slimme WiFi thermostaat (MRC) is de meest geavanceerde op de markt.  De MRC thermostaat heeft een compleet nieuwe gebruikersinterface die vanaf het scherm en een app eenvoudig en intuïtief te bedienen is.